Saturday, December 31, 2011

Pernah tak rasa dianiayai diri sendiri?

Hahahahahaha....pelik tak soalan aku kali ni?

Pernah tak korang rasa dianiayai diri sendiri?
Maknanya, lebih kurang badan korang sabotaj korang.

 Okey, kalau korang tak berapa nak faham, ni aku nak bagi sikit contoh2 yang aku sendiri alami dan aku memang rasa teraniaya, oleh diri sendiri.


Sebenarnya maksud yang aku nak sampaikan adalah korang jatuh sakit bila ada benda penting yang korang kena buat.

***
2, 3 hari lepas, tiba-tiba aku kena demam selesema yang sangat teruk. Pada hari yang sama aku jatuh sakit, aku dipanggil ke fakulti untuk membuat kerja editing yang dah tentu makan masa seharian. 

Masa buat kerja tu, aku duk fikirlah, dalam banyak-banyak masa, kenapalah sekarang baru nak sakit? Sakitla minggu lepas ke, time aku tak perlu ke fakulti untuk buat kerja.

Kalau korang baca entri aku sebelum ni, mesti korang tau yang aku buat kerja kat rumah jer sebelum ni. So, bila hari aku kena keluar dari rumah, hari tu jugaklah aku jatuh sakit. Adoiiii, memang sakit hati dengan diri sendiri.

***
Pastu, bila fikir2 balik, dulu masa hari peperiksaan MUET, aku demam, batuk, dan selesema yang tersangatlah teruk. MUET kot weh! Dalam banyak2 masa, masa tu lah aku nak sakit kan? Hasilnya? MUET  aku memang dapat band rendah. huhuhu

***
Lagi satu, hari konvokesyen aku sendiri. 
Korang bayangkan, selama berbulan-bulan aku duduk rumah, takde pun nak sakit. Alih-alih, hari aku nak konvo jugakla tetiba aku demam. Perasaan memang sakit hati gila dengan diri sendiri. Aku pergi jugak konvo sebab semua persiapan dah buat. TAPI bila duduk dalam dewan, memang rasa sedih dan penat giler. Hati meronta-ronta nak balik tido. 


Hasilnya? Aku tak snap gambar dengan kawan2 langsung! Sedih tak kalau korang jadi aku? Bila tengok orang lain semua ada gambar ramai2, pakai jubah konvo, aku pulak takde huhuhu. Sekali seumur hidup jer weh. Kalau pun ada konvo untuk master ni, kawan2 yang lain takde...huhuhu

***
Satu lagi, masa aku nak pergi temuduga untuk first time dalam hidup aku untuk mintak kerja, tiba-tiba jer ada sebijik jerawat, besar punyaaaaa, tumbuh betul-betul atas dahi aku! Korang bayangkan betapa dengkinya badan aku pada diri sendiri! Dalam banyak-banyak tempat, dia tumbuh kat tengah-tengah dahi tu...adoiiii. sedih beb.


Itu jerlah aku nak kongsi. Sebenarnya banyak lagi peristiwa lain yang berlaku tapi itu jer lah yang boleh aku share. Kenapa aku share benda neh? Sebab aku nak bagitau korang, kalau korang rasa tak bernasib baik, ramai lagi orang lain yang tak bernasib baik dan setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.

***
Ada sorang lecturer cakap kat aku:

"Eh, you were sick too last time, right?"

Haaa...tengok, dia perasan aku selalu sakit. Aku pun jawab sambil kesat hingus:

"Yeaah, I get sick very easily..."

Yaaa...aku pun tak tau kenapa dengan badan aku. Selalu sakit. Aku pernah tulis pasal ni>>>http://aziemahgekozen.blogspot.com/2011/12/tension-sebabkan-sakit.html

Apa-apa pun, setiap orang ada ujian masing2. Ok, bye.

p/s: tu tak termasuk sakit yang datang setiap bulan lagi huhuhu

Tuesday, December 27, 2011

Song of the Day - I Hope (Video)

Hey there!

Again, I would like to assign another Korean song as my Song of the Day.

Other than >>Super Junior<<, I also love another band called FT Island
If you watched You're Beautiful, a Korean drama, you will recognise Lee Hong Ki from this group.

He is so sweet and I love his voice too.

So, today the song is entitled "I Hope". I love to play this song over and over again because the lyrics are so beautiful. Here is the video with English subtitles.

ENJOY!

Monday, December 26, 2011

Wish 2012


Sometimes I feel like a teletubbie

Hello there!
(Note: If you wish, I can write this post in Malay. But, just let me know, ok? ^^)

Have you ever heard of Teletubbies? It's a...erm, what do we call it? Somewhat like cartoon aired between 1997 and 2001. If you haven't seen it, this is their picture.


There are four of them. I'll share with you its theme song at the end of this entry.

BUT first, I would like to say,

"Sometimes I feel like a teletubbie..."

Why did I say so?

Because, if you have watched teletubbies, their life is very simple.

Every day, they wake up, sing a song, have their breakfast, and go out to play! Sometimes they have problems and they solve it together. Their days are quite short. After playing, they get inside and prepare to sleep. The next day goes on like that...

Oh, not to forget there is a sun with a baby's face on it. Observing what teletubbies do and laugh with them.

Well...

Nowadays, I can feel that my life has become as simple as teletubbies! huhu

I can say that every day I wake up, have my breakfast, sit in front of my computer, check e-mails, facebook, play games on facebook. Sometimes I go out to buy groceries. Sometimes, I have problems such as getting sick or whatever. Most of the time I spend my time watching movies and sleep.

Work when necessary.

Ouh! Ouch!
How pathetic I feel I am!

Yes, I know maybe some of you wish to be like me. Maybe you wish to have this lifestyle of mine because at the same time, I'm still making money. I can say I've not asked money from my mom anymore and that is something that I'm proud about.

But, my friends....

Why I'm writing this entry?

My purpose is not to make you envy of me or whatsoever.

But I really wish that all of you should stop wishing to have a life like me. No matter how busy you are!

Why?

Because I feel like I'm a BIG LOSER right now! My quality of life has dropped to the lowest level a human would have.

I don't have to tell you how long I have been living like this.

AND I've gained weight too! To the number that I've not ever reached during 22 years of my life! Arghh...

Believe me, BUSY is good!


Now, now...let us all forget about having leisure time for such a long time.

For this approaching 2012, I hope all of us have the will to change towards a better life.

For the new year, I promise to myself that I will change this lousy lifestyle and I want to finish my masters degree latest by September 2012! Amin...

Here is the video of teletubbies' theme song.


Sunday, December 25, 2011

Song of the Day - Srikandi Cinta (Video)

Hi, today I feel like sharing another song of the day.

By the way, maybe you are wondering if I ever listened to Malay songs.

Well, the answer is a big YES!

I listened to all songs that I think fits my taste. And for Malay songs, actually I prefer the ones from 80s and 90s. 

So, here, I would like to share this song entitled "Srikandi Cinta" by Bloodshed.

p/s: for those who do not know, Malay is the language spoken in Malaysia. An Asian country.

Enjoy!


Friday, December 23, 2011

Kenapa Jerawat Keluar Time Kita Sibuk???

Sempena study week yang sedang dan akan berlangsung tak lama lagi, tetiba aku teringat...asal dekat exam jer, jerawat mesti banyak keluar. Benda ni jadi tak pada korang?

Tak pun, kalau sekarang, time ada banyak kerja jer...tengah sibuk2 siapkan kerja (contohnya sibuk selama seminggu), tetiba ada jerawat.

Terfikir tak kenapa?

Haaa...sebab kita tertekan. Alaa...semua orang tau kan? Nak exam atau nak kena hantar kerja, mestilah stress!



Okey, kalau stress, mesti keadaan hormon berubah. Oh, aku tak dapat nak buktikan kat sini tapi aku rasa itulah yang aku baca.

So, mungkin sebab tu lah JERAWAT akan muncul time kita tengah sibuk tu.






Ambik contoh, korang study malam2. Contohnya dari pukul 9 malam hingga 2 pagi. Stay up la kan.

Okey.

Sepanjang masa korang duk baca buku tu, perasan tak muka korang semakin berminyak? Tak percaya? Cuba test nanti. Lepas 2 jam atau 3 jam korang baca buku, cuba sentuh kulit muka. Mesti berminyak kan? Kalau yang tak berminyak tu untung laaa...tapi kalau yang berminyak ni, apa korang buat?

Korang biar je ke?

Dulu, sebelum aku cukup matang, aku biar jer...sebab kadang2 tak perasan pun muka berminyak. Sebab tu lah jerawat senang naik! Sebab muka kotor. Minyak tu atau dipanggil sebum tu, menyekat liang pori dan menyebabkan jerawat.

Sebenarnya sebum tu berfungsi untuk kekalkan kelembapan kulit kita. Tapi kalau keluar berlebihan, terutamanya masa kita tengah stress, boleh sebabkan banyak jerawat.

Jadi, apa nak buat?

Cuci muka, itu penting hehehee.

Betul. Itu je petua yang sebenar-benarnya. Rajin-rajinkan diri basuh muka. Kalau boleh pakai pencuci muka. Lepas cuci muka, lap bersih-bersih. Selain mengelakkan jerawat, cara ni boleh menyegarkan korang untuk terus membaca.

Tak kiralah lelaki atau pun perempuan. Pencuci muka tu penting. Cari yang biasa2 aje pun takpe. Janji ia membersihkan muka.

Sekarang, kalau aku buat kerja lama-lama, dalam 2 atau 3 jam sekali, aku akan pergi basuh muka. Sebab tu muka aku dah kurang jerawat sekarang.

Kalau jerawat keluar jugak?

Maknanya kena cari alternatif lain. Mungkin kena jaga pemakanan. Jangan makan makanan berminyak dan pedas banyak sangat.

Aku dah lama kurangkan makan sambal belacan. Hasilnya, muka kurang berminyak.

Okey, selamat mencuba!

Selamat study dan selamat bekerja!





Kalau stress sangat, ada kucing memang best hehehe



Movie Review: The Cinderella (Thai Horror) (2011)


Hi there...

I just spent almost 2 hours on this Thai movie entitled "The Cinderella".

Yes, the title itself attracted me to watch it. Plus, the genre as it is written is HORROR.

I really love ghost story. What more if it is from Thailand. Usually, Thai Horror movies are the scariest.

BUT...big BUT here

This movie is really a WASTE of time! It is NOT a ghost story! It's just some kind of killing/thriller story that is so lousy!

Seriously! I advise you not to waste your time on this movie.

The poster is much more beautiful than the story....

Rating: 5/10

p/s: indah khabar dari rupa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts