Tuesday, December 14, 2010

Langkawi

Waaaahhh! Dah lama rasanya tak pergi Langkawi! Kali terakhir aku pergi sana 6 tahun lalu. Tahun 2004. Masa tue aku pergi untuk Wilderness Adventure Camp, wakil negeri Pahang. Dah lama sangat tu, dah ada banyak perubahan kat Langkawi nie. Memanglah dah banyak kali aku pergi tapi zaman kecik2 manalah nak ingat keadaan dia. Nak beli-belah pun tak reti lagi.

Kali nie aku berpeluang pergi sebab ikut makcik aku yang mesyuarat kat sana. Kitorang 2 buah keluarga pergi. Semua sekali 7 orang. Waah..memang padatlah kereta dari Seremban ke Kedah. Kitorang naik feri dari Kuala Kedah. Perjalanan makan masa 1 jam 15 minit. Mula-mula okey jer, tapi lama-lama aku mabuk hahaha..terus aku tidur.

Sampai jer, aku terus nampak burung helang yang besar tue. Oh, aku tak pernah ambik gambar kat situ. Jadi, kitorang pegi malam sebelum kami balik sebab sebelum tue kami pi jalan2 kat tempat lain. Bukan main susah nak tangkap gambar burung helang tu waktu malam sebab kamera aku bukannya yang jenis mahal, kan. Yang kat bawah nie adalah yang terbaik dapat aku tangkap.






Kat Langkawi nie, orang kata tak sah kalau tak naik kereta kabel. Jadi, kitorang pun pegilah. Walaupun orang yang nak naik terlampau ramai, tapi kitorang tak perlu tunggu lama sebab kereta dia banyak. Satu kabin cuma 6 orang boleh naik. Agak GAYAT masa duduk dalam tue sebab tinggi sangat. GERUN tau...kat bawah nie pemandangan dari atas. Rasa macam naik helikopter pun ada (walaupun tak pernah naik pun helikopter hehe)




Lepas tu, Langkawi nie kan terkenal dengan sejarah Mahsuri yang dihukum bunuh kerana fitnah. Jadi, kami pun melawat makam Mahsuri. Kat bawah nie, gambar makam beliau dan sejarah dia sekali.



Oh, mula-mula kami sampai di Jetty Point lebih kurang pukul 3.30 petang, ada PAMERAN KUCING GERGASI! Pameran cuma hari tue sahaja dan akan ditutup pada pukul 5 petang. Jadi, kami bergegas ke bilik penginapan, solat, uruskan diri sekejap...pastu terus ke pameran tue. Masa tue diorang sedang berkemas dah...tapi kami sempat tengok kucing2 kat situ. Waaahh, memang sangat COMEL dan kucing2 tue sume besar2 dan bulu memang LEBAT. Agaknya berat dia mungkin 6kg kot. Memang besarlah...kat bawah nie salah seekor darinya.




Kami ada kat Langkawi 4 hari 3 malam. Banyak jugak tempat yang kami pergi termasuklah tempat minyak gamat dan tempat beli-belah yang jual pingan mangkuk dan coklat murah. Memang seronok pergi sana terutamanya kalau bersama dengan ahli keluarga. Rasa macam nak pergi lagi jee...hehe...tunggulah kalau dah ada duit sendiri nanti...
****__________________________________________________****
(p/s: Yang tak bestnya, mata sakit dan bengkak masa kat sana. Terpaksa pakai spect hitam huhu)



Wednesday, December 8, 2010

gRaDuaTed!!!


Hahahaha....I've been thinking not to make this blog looks like a diary because I just want to share my the-so-called brilliant opinions BUT this time I want to change it!

I can't stop myself from sharing my story on my very own CONVOCATION DAY! There are a lot of things I want to share! Oh, oh, when was it? It was on 28 November 2010 and the ceremony was held at Dewan Sri Budiman, UiTM Shah Alam.

My degree is Applied Language Studies in English for Professional Communication with minor Business Management. It was a 3-year-study, though.

Owh, why am I telling you all the details? Well, just because I'm so excited that I'm finally graduated at my age of 21. hehe...

THE SAD STORY about my convo day, I was having FEVER! huhu...my nose kept running and my head kept spinning. I was at the hall by 12.30 p.m. and before that, I only had a small plate of fried noodle and a glass of nescafe....AND not forgetting, 2 tablets paracetamol...huhu...

My number was 806 and can you just imagine how my situation was? I kept holding and exchanging tissues, holding myself from fainting because my stomach grew hungry, blablabla... My turn only came when it was about 4.30 p.m. and it only lasted for about 2 minutes! huhu...waited for almost 5 hours?? BUT I'm telling you, it's worth it!

Because my picture was so nice that I can't wait to go home and hang it on the wall...
Because my mother was there to watch me walking on the stage and get my first degree, and I'm her first child, of course she was very happy...
Because my grandfather was there also to watch me...because I'm his first grandchild to graduate...hehehe

When it finished, I was surprised to receive this very beautiful bunch of roses. I could feel it was full of love because my MOM bought it for me...THANK you MOM...I love you so much! You know what? Those roses were the first flowers I ever got in my life! hahaha...I know, I don't have a boyfriend...but I'll find one very soon hehehe

It was raining immediately after the ceremony finished that everyone ran for shelter. I couldn't find my course-mates to snatch memorable pictures with them. huhu...plus, I was like zombie already. Sooooo hungry and tired... All I wanted was a nice SLEEP...hehe..

Although I wasn't feeling well, but I was very happy to have almost all my family members came all the way from our hometown to Shah Alam just to attend my convocation day! Thank you...thank you so much!


I'm graduated in my first degree...and I think I want to be graduated in masters too... Think it's a good idea?? We will wait and see... ^___^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts