Saturday, December 31, 2011

Pernah tak rasa dianiayai diri sendiri?

Hahahahahaha....pelik tak soalan aku kali ni?

Pernah tak korang rasa dianiayai diri sendiri?
Maknanya, lebih kurang badan korang sabotaj korang.

 Okey, kalau korang tak berapa nak faham, ni aku nak bagi sikit contoh2 yang aku sendiri alami dan aku memang rasa teraniaya, oleh diri sendiri.


Sebenarnya maksud yang aku nak sampaikan adalah korang jatuh sakit bila ada benda penting yang korang kena buat.

***
2, 3 hari lepas, tiba-tiba aku kena demam selesema yang sangat teruk. Pada hari yang sama aku jatuh sakit, aku dipanggil ke fakulti untuk membuat kerja editing yang dah tentu makan masa seharian. 

Masa buat kerja tu, aku duk fikirlah, dalam banyak-banyak masa, kenapalah sekarang baru nak sakit? Sakitla minggu lepas ke, time aku tak perlu ke fakulti untuk buat kerja.

Kalau korang baca entri aku sebelum ni, mesti korang tau yang aku buat kerja kat rumah jer sebelum ni. So, bila hari aku kena keluar dari rumah, hari tu jugaklah aku jatuh sakit. Adoiiii, memang sakit hati dengan diri sendiri.

***
Pastu, bila fikir2 balik, dulu masa hari peperiksaan MUET, aku demam, batuk, dan selesema yang tersangatlah teruk. MUET kot weh! Dalam banyak2 masa, masa tu lah aku nak sakit kan? Hasilnya? MUET  aku memang dapat band rendah. huhuhu

***
Lagi satu, hari konvokesyen aku sendiri. 
Korang bayangkan, selama berbulan-bulan aku duduk rumah, takde pun nak sakit. Alih-alih, hari aku nak konvo jugakla tetiba aku demam. Perasaan memang sakit hati gila dengan diri sendiri. Aku pergi jugak konvo sebab semua persiapan dah buat. TAPI bila duduk dalam dewan, memang rasa sedih dan penat giler. Hati meronta-ronta nak balik tido. 


Hasilnya? Aku tak snap gambar dengan kawan2 langsung! Sedih tak kalau korang jadi aku? Bila tengok orang lain semua ada gambar ramai2, pakai jubah konvo, aku pulak takde huhuhu. Sekali seumur hidup jer weh. Kalau pun ada konvo untuk master ni, kawan2 yang lain takde...huhuhu

***
Satu lagi, masa aku nak pergi temuduga untuk first time dalam hidup aku untuk mintak kerja, tiba-tiba jer ada sebijik jerawat, besar punyaaaaa, tumbuh betul-betul atas dahi aku! Korang bayangkan betapa dengkinya badan aku pada diri sendiri! Dalam banyak-banyak tempat, dia tumbuh kat tengah-tengah dahi tu...adoiiii. sedih beb.


Itu jerlah aku nak kongsi. Sebenarnya banyak lagi peristiwa lain yang berlaku tapi itu jer lah yang boleh aku share. Kenapa aku share benda neh? Sebab aku nak bagitau korang, kalau korang rasa tak bernasib baik, ramai lagi orang lain yang tak bernasib baik dan setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.

***
Ada sorang lecturer cakap kat aku:

"Eh, you were sick too last time, right?"

Haaa...tengok, dia perasan aku selalu sakit. Aku pun jawab sambil kesat hingus:

"Yeaah, I get sick very easily..."

Yaaa...aku pun tak tau kenapa dengan badan aku. Selalu sakit. Aku pernah tulis pasal ni>>>http://aziemahgekozen.blogspot.com/2011/12/tension-sebabkan-sakit.html

Apa-apa pun, setiap orang ada ujian masing2. Ok, bye.

p/s: tu tak termasuk sakit yang datang setiap bulan lagi huhuhu

1 comment:

Unknown said...

Stainless Steel Magnets - titanium arts
Ironing the Stainless Steel Magnets (4-Pack). gri-go.com Made in Germany. The wooricasinos.info Titanium Arts gri-go.com Stainless Steel titanium flat iron Magnets are an alloy made of www.jtmhub.com steel in stainless steel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts