Monday, July 17, 2017

Kehilangan Arah

Sekali lagi kehilangan tempat mengadu. Apa yang ditakuti kini benar-benar terjadi. Walaupun memang sudah dijangka, tetapi tetap memberi kesan kepada hati dan semangat ini. Tatkala kesusahan yang menimpa di tahap paling dahsyat, barulah kita kenal siapa kawan siapa lawan. Biasa. Orang yang kita bantu itu takkan dapat bantu kita balik. Kadang2 moral support sudah cukup tapi kalau itu pun tak boleh nak bagi, tak tahu lagi nak kata apa. Aku benar2 pasrah. Semua masalah berpunca dari dia. Dan kini dia nak menjauhkan diri. Semuanya hanya untuk membantu dia tetapi kini bila aku dah susah, dia mahu menghilangkan diri atas alasan terasa tidak berguna kerana dia tak mampu bantu aku. Jika dulu, aku akan berharap untuk dia stay. Tetapi kini tidak lagi. Bukan sekali, tetapi sudah banyak kali. Mungkin sudah tiba masa dan waktu, aku hadap sahaja semua ini sendiri. Aku masih memerlukan bantuan tetapi bukan dari dia lagi. Hati ini sangat parah sampai tak tau dah nak rasa apa. Hilang arah. Bagaikan zombie.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts