Tuesday, August 1, 2017

Aku Tertanya Lagi

Tuhan, hati kecil ini berbicara kembali
Membuatkan aku tertanya lagi
Beratnya dugaanMu ini sungguh aku tak mengerti
Jerih perih payahnya
Seksa jiwa ini
Tuhan, sampaikanlah bantuanMu
Buat hamba insan kerdil ini
Sungguh sakit tak tertanggung
Menahan derita ini
Yang tak mungkin orang biasa mengerti
Aku tertanya lagi
Kenapa aku diuji begini
Jiwa ini sakit, semakin luka
Darah jiwa yang mengalir
Pedihnya tak terungkap dengan kata-kata
Tuhan, sungguh aku mengharapkan bantuanMu
Kerana diri ini kadang-kadang dirundung pilu
Kenapa malang sentiasa datang bertimpa
Sudah ku cuba
Sudah ku usaha
Mencari kesilapan diri ini
Sungguh aku tak bisa berdiri lagi
Jika harus terus terseksa begini
Tuhan, bebaskanlah aku
Dari cengkaman duniawi
Yang tampaknya semakin membelenggu diri

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts