Thursday, February 17, 2011

Aku Tak Tanya Pun!

Kali nie aku nak tulis pasal sesuatu yang agak memalukan tapi boleh bagi pengajaran pada diri aku sendiri dan jugak orang lain...huhu

kenapa aku letak tajuk macam tue? kahkahkah...sebab aku pernah kena macam tue. yerlah, aku nie kan peramah. semua benda aku nak cakap. semua benda aku nak cerita. sampaikan adalah sorang hamba allah nie yang bagitau aku, aku tak tanya pun!, secara tak langsung la...hahaha...

bila aku dengar frasa yang agak jujur tue, barulah aku sedar (tapi sebenarnya dah lama sedar, cuma tak nak berubah jer...) yang aku nie memang banyak cakap benda yang tak patut cakap pun. maknanya, kalau aku tak explain pun, takpe...

huhu...tapi itulah aku. aku suka bagi penerangan banyak2 sebab aku takut orang salah faham atau salah anggap dengan aku. aku pun tak tau kenapa aku jadi macam nie...tapi itulah aku. aku mintak maaflah pada sesiapa yang selama nie terpaksa dengar cerita aku...aku akan cuba untuk tahan diri dari cakap banyak lagi huhu (cuba, tatau la berkesan ke tak hahaha)...tengok, kan aku dah explain lagi dalam bracket...adoyai...

aku tak tanya pun! memang bagus kita cakap, sama ada secara langsung atau tak langsung atau dalam hati, BILA KENA PADA TEMPATNYA, ok? dalam kes aku nie, memang kena la HAHAHA...tapi alang2 aku tulis pasal nie, aku nak tambah sikit laaa...

in case, kalau ada orang tiba-tiba bercerita atau explain giler2 pasal sesuatu yang boleh bagi pengetahuan pada kita, adakah patut kita kata dalam hati, aku tak tanya pun? rasanya tak patut kan? sebab apa? SEBAB........

kau tau ke apa yang kau nak tanya? kau cakap aku tak tanya pun sebab kau tak pernah tau pasal benda tue. sebab tulah orang nak bagitau, semata-mata nak berkongsi ilmu...sorrylah ayat kasar sikit...hehehe...bukan maksudkan anda yer...sorry...

sebenarnya inilah yang kita takutkan. ada 3 golongan yang pernah disebut...tapi x ingat semuala...cuma ingat yang satu nie je: golongan yang TAK TAHU apa yang dia PATUT TAHU...sebab tue lah die tak pernah tanya...sebab dia tak tau pun benda tue wujud n dia patut ambik tau. janganlah kita tergolong dalam golongan ini....

renung-renungkan dan selamat beramal...^___^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts