Thursday, September 29, 2011

Gara-gara TERMAKAN sayur jeruk....


Di suatu hari yang indah, aku dan 2 orang rakan pergi ke satu restoran.
hahaha..macam ayat karangan tak?

Masa tu dah malam. Kitorang penat sangat sebab petang tu pergi jogging. Malam pulak pergi swimming. Memang lapar habis lah.


Lepas tu, kitorang pun buat keputusan nak makan kat restoran ala-ala Arab gitu. So, aku pun pesan la nasik yang ala-ala Arab.
First time nak makan nasik Arab sebenarnya nie...

Tapi aku wat cam aku dah biasa la kan. Takkan aku nak bising aku tak penah makan kot. Malu la beb huhu...

Masa tengah makan tu..aku perasan ada timun jeruk. Aku tak makanla sebab aku tak suka timun jeruk. Then, aku ambikla sayur kat sebelah dia. Sayur apa? Kubis bunga atau nama englishnya cauliflower. Macam dalam pic kat bawah ni.

Masuk jer mulut, aiyark! MASAM GILA GILA MASAM MASAM MASAM...
rupanya sayur tu pun jeruk jugak!
aku tak boleh nak ludah balik sebab kitorang kan tengah makan.

aku pun berlagak cool...makan n telan jer menda alah tu...

BALIK jer..aku rasa DAHAGA sangat. banyak giler aku minum air sampai kawan tegur:

"Eh, minum air lagi?"

Aku tak terfikir apa-apa. Aku ingatkan sebab aku bersenam banyak sangat.

MALAM tu, masa tido, TEKAK rasa perit giler...nak minum air jer kerjanya. Esoknya, suara terus tak nak keluar. Sepanjang hari aku minum air jer...Air sejuk aku elakkan. Minum air suam jer....

DUA HARI keadaan yang sama berterusan. Memang perit la tekak. Hari ni pun suara tak nak elok lagi. Tapi rasa perit tu dah beransur hilang.

Itulah penangan SAYUR JERUK dalam nasik Arab...

1 comment:

Ninie said...

Nak jemput join contest...hihiks!

"Contest: Di mana Ninie?"

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/09/contest-di-mana-ninie.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts