Thursday, January 12, 2012

Telemovie Review: Pintu Sakaratul Maut (2011)

Haaa...aku tengok citer ni minggu lepas lagi sebenarnya, tak sempat nak tulis review.

Kenapa dalam banyak2 cerita telemovie, aku nak tulis review pasal citer "Pintu Sakaratul Maut" ni?

Sebab, aku rasa citer ni memang boleh menimbulkan keinsafan dalam diri kita. Biasalah, drama Melayu memang akan menekankan aspek kekeluargaan. Mesej yang ingin disampaikan biasanya supaya kita mengutamakan keluarga kita.


Betullah tu kan? Memang kita kena utamakan keluarga kita.

Tapi aku rasa citer ni memang lain dari yang lain. Cara penyampaiannya sangat unik. Aku suka cara citer ni membuatkan kita berfikir.

Lagipun, lakonan semua pelakon dia memang bagus. Tak macam yang biasa kita tengok. Tak feel...tapi yang ni, aku memang rasa lakonan dia memang menjadi....

Aku tak tau apa korang nak fikir lepas tengok citer ni tapi bagi aku, citer ni memang best!

Rating: 9/10

Korang boleh download cerita ni kat sini >>> http://jiwang.net/2011/telemovie-pintu-sakaratul-maut-2011-sdtv/

Aku paling suka dialog ni:

"Sebaik-baik harta yang dibelanjakan adalah kepada keluarganya sendiri"

aku tak ingatla the exact dialogue tapi lebih kurang camtu la....

enjoy!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts