Friday, December 2, 2011

Mimpi dalam Mimpi



Okey, kalau korang perasan, aku memang suka tulis pasal mimpi. Dah berapa banyak post aku berkaitan dengan mimpi.

Well, I can't help it hehehe

Aku ni memang suka ambik berat pasal mimpi yang aku alami.

Kali ni aku nak tanya, pernah tak korang dengar pasal mimpi dalam mimpi? Tak pun, pernah tak dengar lagu "umpama mimpi dalam mimpi?"

Haaaaaa....sebenarnya takrifan orang mengenai mimpi dalam mimpi ni berbeza. Tapi pada pandangan aku, mimpi dalam mimpi ni maknanya kita bermimpi dalam mimpi.

Macam mana tu? Meh aku nak share mimpi aku tiga hari lepas.



Macam biasa, lepas maghrib aku akan tidur sebab aku nak bangun tengah malam untuk stay up. So, aku pun tidur lah. Mimpi aku pun start...

Aku mimpi ada kat sebuah tempat, mungkin dalam bangunan lama. Tempat tu suram dan agak scary. Ala-ala macam cerita hantu gitu tapi takderlah gelap mana pun.

Tiba-tiba aku rasa macam aku melarikan diri dari sesuatu. Aku tak tau apa dia, yang aku tau ada benda tengah kejar aku. Then, masa lari dalam mimpi tu, aku pun terfikir.

"Eh, aku tau ni mimpi. Aku tau aku tengah mimpi. BANGUN! Bangun!"

Aku berusahalah suruh diri aku bangun.

Lepas tu, aku rasa lega sebab aku rasa macam aku dah bangun. Macam aku dah keluar dari mimpi tu.

Tiba-tiba, aku masih dikejar oleh sesuatu! Dan masa tu, barulah aku tau aku belum bangun lagi.

 AKU MASIH DALAM MIMPI!

Sekali lagi, aku cakap kat diri aku.

"Aku tau ni mimpi. Bangun! Bangun!"

Aku cuba gerakkan diri aku sambil berlari dalam mimpi tu. Tak lama lepas tu, aku pun tersedar. Rasa lega sekali lagi sebab akhirnya aku dah lepas dari mimpi tu.

TAPI!

Sebenarnya aku masih dalam mimpi!

Boleh bayangkan tak macam mana aku terperangkap dalam mimpi? Tak taulah berapa banyak kali aku mimpi dalam mimpi masa tu. Yang penting, akhirnya aku betul-betul tersedar.

Sangat menakutkan kalau terperangkap dalam mimpi huhuhu




Umpama Mimpi Dalam Mimpi


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts