Monday, October 10, 2011

Gaya Hidup Sihat


hahaha..nak tulis pendek je malam ni.

Sekarang aku dah rajin jaga kesihatan. Petang-petang pergi jogging kat tasik Shah Alam kat Seksyen 7 tu.

Ops..okey, bukan jogging. Jalan-jalan jer. Tapi jalan dengan laju lah. Mula-mula buat memang tak larat lah. 1 round pun dah pancit. Tapi sekarang, 3 round pun dah boleh!

Haha..tapi kalau nak lari memang tak laratlah...Rasa terbakar semua lemak kat badan. Kalau terserempak kat tasik tu, tegur2lah yer ^^

Then, kalau malam, kalau larat lagi, aku pergi swimming kat UiTM. Di UiTM, pool dia tak campur. Ada jadual lelaki dan perempuan, gilir-gilir.

Lepas swimming, mesti lapar giler. Makan...dah penat bolehlah tidur. Sejak aku mula bersenam ni, rasa ringan jer badan. Rasa sihat jer. Sebelum ni aku tak pernah bersenam sebab aku tak nampak kebaikan dia pada aku hehehe. Tapi sekarang aku dah berubah.

Lagi satu, aku berusaha nak baiki waktu tidur. Ya lah, selama ni aku suka tak tidur malam. Aku sedang cuba ubah untuk tidur waktu malam dan bangun awal. Yang ni aku tak boleh nak ubah lagi sebab bila aku dapat ubah pun, tetap dia balik pada habit yang asal.

Hermn..apa2 pun, marilah amalkan gaya hidup yang sihat! ^^,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts