Wednesday, May 30, 2012

Pendapatan dah kurang separuh



Huhu ya, seperti yang tertulis dalam tajuk. Sekarang pendapatan bulanan aku dah KURANG SEPARUH dari yang aku dapat sebelum ni huhu

Macam mana boleh jadi?

Ya lah, aku kan tengah belajar lagi. Takde kerja tetap pun.

Tapi sebelum ni aku ada kerja dengan fakulti dan aku freelance dengan satu company ni. So, dalam sebulan boleh kata ak dapat agak banyakla. Bolehla nak bermewah sikit. Tapi aku dah berenti semua sebab nak fokus. Tambahan pulak, aku dah berjaya dapat tajaan.

Alhamdulillah, setelah setahun mencuba, dapat juga tajaan walaupun dalam bentuk pinjaman.

Cuma satu jer masalah, jumlah duit yang aku terima tu adalah separuh dari pendapatan aku dulu.

Memang terasa sesak dada. Banyak tu huhu..sekarang aku kena berjimat dalam banyak benda. Tiba2 aku terbayang, macam manalah orang yang gaji kurang dari seribu dan ada  keluarga? Aku yang bujang ni pun sakit beb!

Tapi apa2 hal pun, walaupun duit aku sikit, aku rasa bahagia sekarang. Tak taulah kenapa. Mungkin sebab aku dah tak perlu kejar deadline macam dulu. Beban kerja dah tak banyak.

Sekarang terbukti pada aku, walaupun duit kurang, kita boleh bahagia. Tapi tak bolehlah selamanya macam ni. Kita kena usaha untuk tambah pendapatan.

Cuma dalam kes aku, buat masa sekarang, aku happy. Walaupun keinginan nak beli kereta terpaksa aku tahan buat masa sekarang.

Insya allah, satu hari nanti matlamat itu akan tercapai.. Amin.

"Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka berusaha untuk mengubahnya."

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts