Wednesday, August 17, 2011

Hari Minggu - Sogo - Mid Valley

Dah ramai yang pesan pada aku, jangan pergi SOGO masa hujung minggu, ramai orang.

"Ah, ramai mana sangat la orang tu." Aku fikir. Sebab aku dah banyak kali pergi tempat yang ramai orang. Jadi, rasa macam mungkin boleh je kot nak pergi. Aku dengan Aida pun memulakan perjalanan kitorang pada suatu pagi Sabtu.

Tujuannya, nak cari kasut raya!


Aku ni kalau bab cari kasut raya memang susah. Susah nak berkenan. Itu yang kena cari awal-awal tu.

Dari KL Sentral kena turun kat Masjid Jamek dulu.


Bergambar dulu.

Aku suka tengok gambar ni. Background kat belakang tu macam gambar lain hehe


Mana nak pergi lepas nie. Sebenarnya kitorang tak tau jalan. Main redah aje. Biaselah, aku ngan dia memang suka mencuba haha...dulu masa pergi Times Square pun sama. Kitorang main redah aje. Cuma jangan malu bertanya, barulah tak sesat jalan ^^,


Ha...kitorang tak makan yer. Saje naik atas ni sebab nak ambik gambar kat air terjun buatan tu. Masa nie dah penat dah sebab perjalanan nak sampai SOGO nie rasa macam jauh giler.



Walaupun dah pernah bergambar kat sini, tetap nak ambik lagi hehe


Kat belakang tue orang tengah sibuk pilih baju. Peliklah, barang kat sini bukannya murah pun. Mahal-mahal belaka.



Menjelang tengah hari, semakin ramai orang bersesak-sesak di sini. Aku pun dah naik pening cari kasut raya tak jumpa.


Akhirnya, aku jumpa yang berkenan tapi takde saiz la pulak. Tinggal saiz 4 jer. Hish...nasib tak baik betul la. Orang semakin ramai. Kitorang buat keputusan untuk tinggalkan aje tempat nie. Plan awalnya nak shopping sampai malam tapi tak tahan lah. Tak sampai 2 jam pun kitorang kat sini.


Wah, rasa lega sikit bila dah sampai Mid Valley. Baru rasa boleh bernafas sikit.

Ada lagi decoration ala Arabic gitu. Bulan puasa la katakan.




Sebenarnya tengah tunggu orang, tak sampai-sampai. Itu yang ambik gambar beria tu. Snap snap





Dah jumpa orang tue baru pergi cari balik kasut raya. Dah tau jenama dia, ESARLI. Pergi la cari kedai dia terus tapi malangnya, design yang aku nak tu memang takde. Puas aku round kedai tu dua 3 kali, tak jumpa jugak.



Takpelah, nak pergi tengok kat The Gardens kot kot ada yang berkenan.

Oh, 2 orang nie ex-classmate dan jugak ex-housemate dulu. Sebelah kiri tu Jaja n sebelah kanan tu Raiza. Kali terakhir jumpa Raiza masa konvo bulan 10 tahun 2010. Dah lama tak jumpa dia. Tapi tak boleh nak lepak lama-lama dengan diorang. Aku n Aida dah penat. Nak makan-makan pun tak boleh. Baru pukul 4 masa ni huhu




Dari tadi takde orang nak tolong ambikkan gambar aku n Aida berdua hehe



Akhirnya, ada jugak gambar yang ok yang ada dua2 hehe


Aku suka gambar nie...


Ni ada orang bagi hadiah untuk birthday. hehe Trimas pada orang yang berkenaan. Ops ops bukan my boyfriend ye...



Setelah perbincangan hangat di Facebook, kami telah meletakkan nama dia sebagai MEYMOT hasil gabungan comey dan comot haha




Haa...rupa-rupanya Aida duk bawak benda nie dalam beg dia. Lepas berbuka baru dia bagi jam nie, juga sebagai hadiah birthday! Maknanya aku dapat 2 hadiah hari nie hehe. Seronok!

Oh, kasut raya! Akhirnya jumpa jugak. Kitorang pi cari kat Jusco kat Mid tue. Sebanyak-banyak kasut kat situ, memang susah aku nak berkenan. Akhirnya jumpa jugak lah satu. Takpelah, tak perlu tunjuk kat sini. Tak cantik sangat pun. Janji selesa.

Sampai Shah Alam betul-betul sebelum azan Maghrib. Memang miracle lah sebab selalunya kitorang tak balik awal macam nie. Tapi sebab hari nie sangat penat, dahsyat memang dahsyat huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts