Monday, August 1, 2011

Cobaan...


korang mesti biasa kan pergi shopping kat Tesco ke, Giant ke...mana2 tempat shopping yang memang ramai orang (bersama keluarga diorang) pergi....(nak jimatla katakan....)

biasa tak jumpa orang pakai kad kredit masa nak bayar? mesti biasa kan? dan mesti korang tau apa yang jadi kalau diorang pakai kad kredit kan?


aku bukan nak hentam orang yang pakai kad kredit tapi aku cuma nak cakap sikit jer....

korang bangga la pakai kad kredit kan...aku tak kisah kalau kau nak pakai tapi agak-agakla weh...

kalo ramai orang dah beratur kat belakang tue, pakai je la wang tunai. tak pasal-pasal orang lain kena tunggu dekat setengah jam hanya untuk kau sorang jer...

masalah? kad tak boleh baca. sistem tak boleh connect ngan server. blablabla....

ada satu kisah nie, dia dah tau kad dia tak boleh nak baca...dan dia tahu ramai orang tengah beratur (nak puasa kan besok...semua keluar beli barang malam nie)....gunalah tunai...

aku siap nampak kot dia dah pegang duit kat tangan (just in case kad dia tak boleh nak baca)...
Nampak sangat dia dah boleh expect masalah tue...

adoi, aku tak fahamla apa dia fikir.

aku nak bayar 2 bijik air je dah kena tunggu lebih 10 minit. hampeh betol la...padahal bukan ramai pun. dia sorang je yang tengah bayar. then, turn aku...

Cashier tu pun bengong. Bila orang tue nak bagi duit, dia nak jugak try kad tue...adoi....

Akhir sekali? Aku tukar kaunter. Aku dah siap bayar baru diorang settle. Adoi...cobaan betul lah...Tesco yang sejuk tue pun tetiba tukar panas je...

Sabar2...belum puasa lagi...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered By Blogger

Popular Posts